Romanii sunt prea prosti pentru Dacie

Dacia isi lanseaza in aceste zile noua „colectie” Logan. Adicatelea o mica revizie a versiunilor comercializate de cei de la Mioveni pentru a le face mai atractive, sa demonstreze potentialilor cumparatori ca ei nu bat pasul pe loc pentru ca, bineinteles, sa devina clienti ai masinii de 5.000 de iepuroi. Badea Gheorghe isi freaca deja mainile de fericire.

Primele specimene au inceput sa fie expediate la dealeri si lumea a inceput sa se convinga ce ne da nou Dacia. Si sa se ia cu mainile de cap.

O premiera mult trambitata pentru Logan este butonul de deschidere al portbagajului. Cel vechi era identic ca functionalitate si aspect cu cel de pe SuperNova si Solenza. Bagi cheia, invarti, sare portbagajul. Multi s-au plans ca nu pot deschide portbagajul fara sa scoata cheia din contact. Dacia a ascultat si… le-a dat butonul de pe berlinele 1300. Se inchide/deschide doar cu cheia, nu e legat la inchiderea centralizata asa ca trebuie sa verifici daca l-ai incuiat. Evident, daca ai pornit deja motorul si vrei ceva rapid din portbagajul incuiat, ghinion…

Buton inchidere portbagaj Logan

Amatorii de muzica se bucura de asemenea de aparitia unui mp3 player Blaupunkt in loc de vechiul radiocd Philips. Cu cateva mentiuni. Mp3 player-ul este la fel de aratos ca muma padurii, nepotrivindu-se la lumini cu aproape nimic altceva din interiorul Logan-ului. Player-ul Blaupunkt este, de asemenea, o necunoscuta la Renault, Philips-urile fiind insa in dotarea unor modele mai rasarite ale Renault (Clio, Megane).

MP3 player Blaupunkt

Se mai baga la pachet vopsea pe cateva plastice de pe masina, un eleron cu rol exclusiv estetic si atat de discret ca probabil nici nu-l observi si ceva modele noi de capace si jante. De astea ai putea fi atat de entuziasmat incat probabil ai trece cu privirea faptul ca, pe nesimtite, toate modelele au sarit cateva sute de euro. In mod absolut nemeritoriu, modelul de top a dus pentru prima data o Dacia de serie peste pragul psihologic de 10.000 euro.

Acum, daca tot ai fost fraierit si ai dat banul, lovitura de gratie o vei primi la ridicarea masinii sau, daca nu observi pe loc, in primii km de mers cu ea. Dacia a dezactivat functia de raportare a consumului instantaneu din computerul de bord. Motivul? Nici mai mult, nici mai putin, impresiile gresite pe care si le faceau potentialii clienti la test-drive sau dupa achizitie. Cand badea al nostru vede cum se taraste din semafor in semafor si la demaraj dulapul papa 15%, ori intoarce frumusel de covrig si o duce inapoi la dealer sa o verifice ca prea isi da la consum aere de SUV, ori le umple frigiderul francezilor de specialitati. In consecinta, reactia venita pe linie directa de partid de la Pitesti a fost „baieti, voi sunteti prea prosti pentru propriul bine, dar va ajutam noi”.

In mod paradoxal cererea intrece oferta. Cum se explica altfel ca, in perioade cu fel de fel de oferte la straineze din plaja 8.000 – 10.000, Dacia creste preturile? Aha. Deci chiar suntem prosti!

12 comentarii la „Romanii sunt prea prosti pentru Dacie”

  1. :)) :))

    Cand ai dreptate … ai dreptate šŸ™‚

    Asta-i chiar o povestioara funny dar si adevarata. Ce sa-i faci asa suntem noi, si parca vad in 3-4 luni cum toata lumea isi da banutii pe noua Dacie.

  2. Eu am avut o dacie… 1310TX.
    Am scapat de ea acum 2 ani, dar sa nu va faceti griji ca in veci eu DACIE nu mai iau, indiferent de cum sar chema (NOVA, SOLENTZA, LOGAN).
    Cei care au avut o data Dacie, stiu ce inseamna asta, si nu vreau sa fiu rautacios, dar Dacia va ramine Dacie indiferent de ce motor sau alte utilitati ce vei baga in ea.
    E destul sa sti faptul ca e fabricat la Pitesti cu tabla de Galati si de muncitori romani foarte bine platiti, adica foarte motivati sa faca o treaba calumea…
    Asa ca fratilor daca vreti masina si aveti deja in buzunar 9.000-10.000 Euro, mai puneti 1.000-2.000 Euro si luati-va o MASINA calumea, nu DACIE.

  3. Si daca n-am deja 9000 de Euro in buzunar si am doar 7000 ce fac? Imi iau tico? sau o „MASINA calumea” cu 150.000 de km la bord?
    šŸ™‚

  4. Sunt curios daca toti cei care critica aici au condus un Logan… eu unul conduc un Logan Laureat de 1.6 (90 cai) de care sunt foarte multumit!!! Hai sa va spun eu cateva chestii ca si om cunoscator….

    1. In primul rand… mp3 player-ul nu este aratos, asa-i, dar merge foarte bine, se aude excelent si pana acum nu mi-a sarit la gropi o singura data!!! In plus spre cunostiintele voastre blaupunkt este peste philips la sonorizare… si in plus echipeaza cateva marci de renume nemtzesti (adica dintralea calumea dupa cum zici matale…) si sa nu mai spun ce invitatie speciala ii ofera unui hot un mp3 aratos… asa ca eu prefer unul mai putin aratos dar care sa mearga bine.
    deci 1 – 0 pt mine :-p

    2. Cat despre butonul de deschidere al portbagajului are aceleasi dezavantaje ca si cel vechi + o calitate in plus… il poti descide fara cheie… daca mai ai bani sa pui si o alarma o sa ai deschidere de la telecomanda plus se poate conecta la inchidere centralizata… si surpriza se rezolva problema…
    incredibil… 2 – 0 (incepe sa semene cu scorul de la kiev.. hhahaha)

    3. Functia de consum instantaneu este folositoare dar totusi daca esti putin documentat ai sa sti ca Logan ca si masina mare are un consum mare (dar nu 15 cum spui tu ci cu motor de 1.6 am media de 11l/100 km cu condus sportiv!!!!!) plus ca ai in continuare functia de consum mediu…. Sa nu mai spun ca un suv consuma lejer peste 20l/100 km
    3 – 0 .. incepi sa ramai fara argumente…???? :-p

    4. Si ultima lovitura …. unde ai gasit tu masini calumea in plaja de 8000 – 10000??? Eu unul am cautat si uite ce am gasit… Skoda fabia avantaj – 8990 euro cu motor de 1.2 de 55 de cai… impresionanta putere :-p ; citroen c3 la 10400 cu 65 de cai… incredibil, trecem la wrc… Mai este chevrolet (modele scoase de daewoo dar sub sigla chevrolet… care se invart pe la suma de 10.000 – 11.000 si chiar nu o as putea include in clasa masinilor calumea). Mai sunt in plaja aia vechicule cielo si matiz… nerecomandabile…
    In concluzie care sunt masinile alea calumea in plaja de 8000 – 10.000 de care vorbeai….???? nu uita sa incluzi taxele inainte sa vorbesti…. Te anunt ca cea mai buna oferta o are Opel Astra cu un benzinar la vreo 12.000 euro… dar eu am dat pe logan 8300 euro cu garantie de 3 ani… hmmmm 3700 euro… hmmm cam multisor si sa nu mai vorbesc de intretinerea unei masini vestice…. asa ca intai sa dai cu chifla mai intai documenteaza-te si dupa aia incearca sa vorbesti… Plus alea pe care le consider eu masini sunt peste 14.000 – 16.000 euro… asa ca sa sari de la 8000 la 16000 e cam multisor…. dar nici nu poti compara o masina de 8000 de euro cu un de 14 – 16000 ca deja tinde sa devina nerusinare…

    In concluzie… daca ai 8000 in buzunar… iti recomand logan cu caldura

    Knock out? huh? cam asta am avut de spus…

  5. Si inca una cu dedicatie…. (Status-ul unui coleg de ieri….) Poate sunt prost.. dar cand ma uit in jur… prind curaj… :))))))

  6. Mai prinzi curaj ca te-ar mai putea destupa un pic la minte ceilalti? In cazul de fata ti-ar fi cu adevarat de folos.

    Sa vedem. Dupa comentariu, esti posesor de berlina/DSN ce a visat la Logan. Absolut nimic rau in asta. Dar ZKR si ai sai fabricanti mai au destui km pana sa ajunga sa trateze clientul cu respect, din toate punctele de vedere. Personal am masina noua (da, mult peste pretul Logan) facuta intr-o tara cu apa calda. Nu e nici un lucru pe care sa-l invidiez la masina de la Mioveni. Am condus un Ambition 1.6, mi se pare decenta ca dotari dar nu mi-ar fi bine cu „insonorizarea” aceea prin gropile si pietrele patriei. Arunca o privire pe daciaclub.ro si o sa te lamuresti repede de calitatea vopselei, a A/C-ului, greieri, etanseitate (da, inca ploua si in Logan, desi rezolvasera cat de cat problema la Solenza) si, favorita casei, detonatii in galeria de admisie. Vrei sa pornesti masina si face BUM. =))
    MP3 player – esti chiar bucuros ca e urat si nu atrage hotii. Foarte fain, eu prefer unul aratos si pe masura interiorului masinii mele, dorm si linistit, ca de-aia platesc CASCO.
    Eu vorbeam de consum instantaneu, tu vorbesti de cel mediu. Dupa cum n-ai habar ce inseamna consum instantaneu in diverse momente (demaraj, acceleratie in forta) si cum se duce spre 20%.
    Lovitura ta „fatala”, pretul – daca puterea motorului este principalul criteriu dupa care iti alegi masina, te anunt cu regret ca esti frustrat. Eu prefer de exemplu ESP si clima decat motor cu 50CP in plus. Mi-ar placea chiar ca oricine vrea sa cumpere o masina cu o putere de peste 100CP sa fie supus si unui test de stabilire IQ, prea multi idioti pe sosea.
    Masini in zona de pret mentionata: Ford Fiesta, Fiat Albea, Hyundai Accent. Oricare din ele merita mult mai multa atentie decat un Logan.

  7. Sti cand prin curaj.. cand vad fenomene ca tine.. Sincer eu cred ca tu nici nu ai condus un logan desi comentezi… sau poate pana in 5 km.. si crede-ma ca nu ai cum sa faci o comparatie in aceste conditii….
    Legat de parerile de pe dacia club… sunt pareri ale unor oameni care vb numai din auzite.. 70% nu au condus logan in viata lor dar toti comenteaza (e o vorba in popor: vulpea care nu ajunge la struguri spune ca sunt acrii). Si sincer 70% din ce e pe forum nu se confirma… Eu unul am renuntat sa mai caut pe forum si mi-am intrebat prietenii si cunoscutii proprietari de logan… si tot ce mi s-a spus a fost real (si bune si rele…) asa mi-am format o parere si asa am ajuns la alegerea pe care am facut-o…. cat despre greieri la mine in masina nu sunt dar in schimb i-am auzit la acelasi nr de km la o skoda octavia 2!!! intradevar nu e o regula.. dar se poate intampla si la case mai mari… Ce sa mai zic de patronul unui prieten din spania care a cumparat audi A8 (super masina) si la care i se incalzea apa f mult cand trecea de 120km/h si la care a trebuit schimbat motorul.. sunt doar cateva exemple… Ca tu ai avut noroc cu masina ta .. f bine… itit doresc sa ai in continuare noroc dar sa nu crezi ca tie nu tie se poate intampla nimic. Iar faza cu bum… e chiar o aberatie.. :))

    Cat despre mp3 player.. eu nu am zis ca e urat.. ci mai putin aratos… dar merge f bine si pana la urma urmei..eu cred ca asta conteaza!!!! Eu unul intentionam sa-mi iau mp3 player su hardisk la multi euro dar am renuntat cand am vazut ca cel pe care il am merge f bine…. Cat despre casco.. si eu am!! dar sa te vad cum mergi cateva zile fara masina sau cu folie in geam dupa ce te calca hotii… la asta te-ai gandit… cred ca nu.. Eu unul am vazut faza asta la un prieten si nu ti-o doresc… defapt nu i-o doresc nimanui… Si sa nu mai spun de situatia in care esti busit in trafic de fff multi nebuni care conduc dupa legea junglei…

    Cat despre consumul instantaneu (si chiar stiu ce inseamna!!!)… pe mine unul nu ma intererseaza… pana la urma tot consumul mediu it arata cat mai ai pana sa alimentezi.. ca e o chestie psihologica la tine sa vezi cat consuma… e problema ta… pe mine ma intereseaza cat consuma in medie ca sa vad cand tre sa alimentez… cat despre consumul logan pe mine ma satisface… si da nu imi este frica sa admit ca este marisor.. dar pt o masina spatioasa eu cred ca e ok..

    Cat despre puterea motorului chiar nu te inteleg!!!! tu chiar atat de incuiat esti incat sa spui ca e mai buna o masina cu 55 de cai si cu esp… pai la ce iti foloseste esp daca nu poti trece peste 100 km/h???? Si sa te vad eu cum depasesti tu un tir in afara orasului cu 55m de cai… asta chiar e de vazut, mai ales daca ai 4 persoane in masina…. Si hai sa-ti mai spun o chestie… Daca eram atat de frustrat cum zici tu de cei 17.000 euro pe care i-am dat pe un teren in dumbravita in iarna imi cumparam o masina mai bengoasa ca a ta (daca mai punem la socoteala si cei 8000 de euro pe masina, bani cash -5000 euro luati din banca) asa ca eu totusi am preferat sa-mi iau teren de casa…. nu sa-mi vand apartamentul, terenul si sa scot toti banii ca sa-mi iau Q7 sau H2 cu sute de cai putere… Tinand cont de alegerile facute.. eu zic ca se demonstreaza contrariul… Puteam alege logan de 1.4 cu 75 de cai..dar am preferat 15 cai in plus.. ca pt cand fac o iesire cu prieteni (adica 4 pers in masina) sa pot intra intr-o depasire si nu sa stau in curul unui tir (roman sau altele mai vechi) care merge cu 70 -80 de km la ora… si sa astept o linie dreapta de 300m si libera ca sa ma bag in depasire…..

    in concluzie evaluarea ta e total gresita… si ca sa intaresc afirmatia am sa-ti subliniez ca si cei de la top gear!!!! au facut o analiza si au spus ca logan are un raport f bun calitate pret… Daca vrei imi dai adresa de mail si iti trimit inregistrarea emisiunii.. šŸ™‚

    Cat despre masinile mentionate de tine tin sa-ti spun ca Ford fiesta e 10.000 chel (fara clima si multe altele), Fiat e cu aprox 2000 de euro in plus la dotari comparabile, si hyundai cu 30% taxe nu cred ca se incadreaza in plaja 8000 – 10.000 (bine inteles cu clima si alte cele… si sa nu mai spun ca m-am plimbat cu un hyundaui si e cam ingramadit…).

    In concluzie masina este pt a te duce din stanga in dreapata sa-ti ofere siguranta si pe langa asta sa-ti ofere un anumit grad de confort… mie asta imi ofera logan la un pret mai mic decat alte masini pe piatza… asa ca eu sunt tottal multumit de alegerea mea.. si dupa ce imi fac casa.. daca am sa am bani imi iau audi a4, aceasta fiind masina pe care mi-o doresc… dar asta numai cand am prea multi bani si nu am ce face cu ei… altfel.. prefer sa investesc mai putin in logan si de restul banilor sa imi fac jacuzzi in gradina sau alte chestii mai impiortante…

    Si legat de siguranta .. la vitezele cu care merg eu sunt fff multumit de ce ofera logan… daca esti nebun si mergi cu 150 – 160 km\h atunci deja e problema ta…

    Si cu astra am incheiat ce ma avut de spus….

    Drive safe!!!

  8. si apropo… normal ca nu ai cum sa invidiezi ceva la o masina de 8000 de euro (si nu asta vream sa scot in evidenta!!!) cand tu ai una de 16000 (mi se pare la minte cocosului)… cum nici nu poti invida la un peugeot nimic daca ai audi a4 la un pret dublu sau chiar mai mult… totul tine de pret, de ce ti se oferta pt acel pret…. si cat esti tu dispus sa dai pt un produs.. Si sa dau 2000 de euro numai sa scrie fiat in fata.. prefer sa nu…. oricum masina are 3 ani garantie si daca ceva nu e ok.. merg la service si se rezolva… daca atritudinea fata de mine nu e ok.. merg cu opc si te asigur ca o sa imi faca si pantofi la plecare… si asta e gratis.. nu tre sa dau 2000 de euro in plus :))

    In concluzie.. ma repet.. nu ai cum sa compari 2 masini de pret total diferit (dublu una fata de alta)!!!!

  9. 1. Nu comparam masini. šŸ™‚
    2. Nu era vorba de 55 de cai, ci de tz cai in plus pe un motor – adica 80 de cai + ESP + clima versus motor de 130, fara ESP, fara clima. Chiar si un motor de 55 face senzatie daca e pus pe masina potrivita (gandeste-te la raportul CP/kg, gen Tico/Matiz/Smart).
    3. Cam foarte multi pierde-vara pe DaciaClub, daca 70% din utilizatori n-au altceva de facut decat sa submineze calitatea Dacia prin tactici de guerilla, nu?
    4. Varianta Renault Logan pentru vest nu este aceeasi cu cea Dacia Logan din Ro. Nici macar volanul. šŸ™‚ Cauta fotografii cu Logan-uri de dincolo si o sa vezi.

    In ceea ce am spus mai sus puneam in balanta ceea ce ofera varianta de varf a Logan-ului fata de pret. Mai mult, un pret crescut datorat „facelift-ului”.
    Un raport excelent calitate/pret la Dacia a fost Solenza, la 5500eur cu destule optiuni pe ea. Inca am una in familie, careia dupa 3 ani jumatate i s-au schimbat doar consumabile si cateva bucsi (traiasca drumurile). Logan-ul (cum spuneam, Ambition 1.6 ca al tau) l-am condus ceva mai mult de aia 5 km, undeva aproape de 100. Se comporta bine, se tine decent de drum la gabaritul lui, exemplarul acela nu zdranganea, avea si neajunsuri (insonorizare, spatii de stocare lipsa desi e ditai masina (am inteles ca la facelift a mai primit doar un (1!) sertar) etc)… Dar desi e cea mai buna masina facuta de Dacia pana acum, e scumpa pentru ce ofera! Tare as vrea sa stiu costul de fabrica al unei masini si cat e profitul net al francezilor dupa ce se scad cheltuielile. Cred ca am avea surprize foarte mari. Nimic de comentat, e un business nu binefacere, si trebuie sa scoata bani. Dar nu-s fraieri ei ca cer… Oare ce ar face daca ar scadea cererea? Totusi, ei isi permit sa le scumpeasca.

  10. vad ca eu iti explic una.. tu imi explici alta…. e clar ca avem puncte de vedere diferite asa ca nu are rost sa continuam „polemica” šŸ™‚ In concluzie pt cati bani am dat eu [Logan Laureat 1.6 (nu Ambition) 8277 euro] imi ofera tot ce-mi doresc + garantie de 3 ani cu care stau linistit.. iar dupa 3 ani.. o marit si probabil voi trece la o masina de productie germana (tocmai de aia nu ma intereseaza ce se intampla dupa, pe mine sa ma tina cei 3 ani si sunt multumit, si cum am 3 ani garantie… e f bine :)). Legat de facelift.. eu sincer nu as da 10.000 euro pt logan preference.. si cu volan, schimbator din piele, cei 15 cai in plus si restul eu zic ca nu merita… Spre noroccul meu eu am platit pretul VECHI si am beneficiat de 2 chestii noi (mp3 in loc de casetofon si butonul de deschidere a portbagajului). asa ca eu sunt multumit šŸ™‚

    Si cu asta am incheiat ce am avut de spus si nu cred ca mai au rost comentarii ulterioare… eu unul am spus ce am avut de spus asa ca nu am sa mai comentez in continuare…

    Cat despre dacia..e treaba lor ce fac dar daca in 3 ani nu scot pe piatza ceva competitiv si la pret bun (de ex ceva de gen skoda octavia) atunci cu siguranta voi trece la masini de productie germana (audi sau VW), eventual skoda care pana acum au avut oferte bune.

    Have a nice life…

  11. Bre, faina prezentarea cazanului, nimic de comentat. S-au supus atentiei toate (sau ma rog, destule) problemele cazanului. Dacia ramane Dacie, orice i-ai face. E buna sa cari cartofi, porci (unchiul meu a carat niste purcei si a stat o saptamana cu porcbagajul deschis si odorizante la greu sa iasa putoarea. Nu stiu nimic de starea mochetei, insa!). Cauciucurile sunt excelente (pentru sanius, patinaj artistic/viteza/hochei- pt hochei e nevoie de ceva obstacole pe sosea). Cutia de viteze e excelenta (daca ai bafta sa nimeresti vitezele, deoarece caraie uneori ingrozitor). Comenzile geamurilor sunt amplasate excelent (daca ai brate luuuungi sau esti si contorsionist). Scaunele sunt excelente si ele (doar sa fi stat inainte numai pe bancuta de lemn sau pe scaunul autobuzului). Muzica se aude sublim (daca esti surd). De greieri nu mai vorbim, eu unul sunt aparator al florei si faunei, deci sunt de acord cu prezenta lor in masina. Niste pamant (pe la pasajele rotilor) este binevenit, greierii putand ierna in el. La 100/h zici ca esti cu 200, asa iti bate inima (opreste-nu opreste?! vireaza-nu vireaza?! e drumul liber sau e vreo broscuta prin zona?! etc). Pretul e imbatabil, cu banii aia (salariul meu pe…..multi ani) prefer sa adaug ceva la ei sa iau ALTA MASINA, una doar sa nu fie dacie.
    Bine ca „estem” service-uri multe, masina are garantie (1,5 ani si inca vreo cateva sute de euro pt inca 1,5- ce dreq- la altii se da cate 7 ani…. si revizii moca), totul e cu holograma si se merge pe incredere (mai nou si pe gpl). Estem bune loganurile, sa-si ia toti, sa le puna aripioare de rechin, ornamente argintii pe la geamuri, cruci si zaruri la oglinzi, abtipilde cu fel si fel de prostii, tips-uri pt tzava de esapament (care oricum rugineste in cateva luni- daca ai bafta), spoilere si alte chestii, turbine Garret (cica is bestiale pe motoarele de 1,6, rup …. pamantul, nu alta) si multe alte chestii care se gasesc in bazar, la rusi. Bafta la „tiuning”, sa le faceti pe toate capre, sa aiba zorzonele si oglinjoare, margele si alte cele- sa le faceti de carnaval.
    Sa va tina cotrunderul si sa mergeti ca vantul si ca gandul (dar nu cand puneti frana!!!!)!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. CĆ¢mpurile obligatorii sunt marcate cu *